FORSENDELSE

Levering

Geppels Legetøj prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 13:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 13:00 bliver først afsendt dagen efter. Alle forsendelser sendes med GLS fragtfirma. Levering op til 2 hverdage. Vær opmærksom på at GLS ikke leverer pakker i weekender og på helligdage, så varer bestilt fredag efter kl. 13.30 leveres førstkommende tirsdag

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker med PostNord til gældende takster + forsendelsesgebyr på 75kr

PRISER OG FAKTURA

FRAGTFRI levering ved køb over 499,95 kr.  Vores tilbud om fri fragt gælder IKKE på ordrer der sendes til udlandet.

Levering til Pakkeshop koster 35 kr.

Levering til hjemme adresse koster 59 kr. - Skriv gerne hvor pakken evt. kan sættes, hvis du ikke er hjemme ved levering.

Alle priser på geppel.dk er som udgangspunkt inklusiv moms.
Der tages forbehold for trykfejl.

Vedr. forsendelser til USA, Norge, Grønland, Færørerne og andre lande udenfor EU Kontakt kundeservice@geppel.dk

Told eller andre former for afgifter ved indførsel af produkter i lande undenfor EU er geppel.dk uvedkommen.

Kontrakten mellem køber og geppel.dk opbevares ikke af geppel.dk på en sådan måde, at det for køber på et senere tidspunkt er muligt at få adgang til denne.
Der vil dog være mulighed for at få adgang til faktura.

geppel.dk CVR. nr. er :17354191

ORDREBEKRÆFTELSE

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse, så tjek evt. dit spam filter / Uønsket post, inden du kontakter os.

Vær opmærksom på, at varen ikke bliver reserveret, når du lægger den i kurven. Det kan derfor ske, at varen er blevet udsolgt, når du kommer til kassen. For at garantere din ordre, skal du gennemføre ordren.

Betaling

Geppels Legetøj modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Electron, Maestro, Mastercard  og Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Geppels Legetøj krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS

PRODUKTER

Alle produkter der forhandles på geppel.dk er CE-mærket og godkendt i Europa.

Produkter som f.eks. batterioplader og andre produkter med strømkabel er produceret med henblik på Europæisk 220V vekselstrøm.

Reklamationsret

Geppels Legetøj yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Geppels Legetøj indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale eventuelt kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Geppels Legetøj returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler, fortrudt køb eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Geppels Legetøj
Algade 51
4500 Nykøbing Sj.
Telefon 21 66 84 44

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Du skal reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@geppel.dk eller telefonisk på 21 66 84 44
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Varereturnering foregår også til ovenstående adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at der ikke må påklæbes adresselabel eller pakketape på selve varen eller dens originale emballage.

Det er vigtigt, at pakken bliver sendt til vores adresse, da vi ikke henter pakker leveret til pakkeboks, pakkeshop eller postbutik.

Du anbefales at der lægges en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb i returpakken.

OBS! Vi anbefaler, at du ikke sender returvarer med DAO, da vi ikke kan garantere at kunne kvittere for modtagelse af pakken om natten.
Hvis du sender retur med DAO, er det på eget ansvar!

Bemærk! Vi behandler normalt returvarer/sager indenfor 3-5 hverdage.

Er en pakke, uden at det skyldes Geppels Legetøj egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Geppels Legetøj berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse. Ej afhentet pakker vil blive fratrukket 49kr inden tilbageførelse af beløb.

Refusion & Tilbagebetaling

Vi tilbagebetaler det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hurtigst muligt, og senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om fortrydelse.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Geppels Legetøj kan have brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform

Fortrydelsesret/Bytteret

Der er 60 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varer.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 60 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 60 dage efter returnere forsendelsen.

Er legetøjet en gave, kan vi udvide returretten i rimeligt omfang, når du giver os besked, eller noterer det i bemærkningsfeltet. Julegaver har forlænget returret.

Vi vægter vores kundeservice højt og yder derfor 365 dages fuld bytteret på dine købte produkter. Bytteretten træder i kraft fra den dag du modtager din vare.
Hvis du vælger at gøre brug af bytteretten, er det vigtig at varen tilbagesendes i væsentlig samme stand og mængde. Varen må naturligvis ikke være brugt.

Modtager du et forkert produkt eller modtager du et defekt produkt, bedes du kontakte os på mail : kundeservice@geppel.dk – eller ring til os på telefon 21 66 84 44

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

BETALING OG SIKKERHED

Hos geppel.dk kan du betale med Dankort, Mobilepay samt gavekort udstedt af Geppels Legetøj.

Ved betaling med kort bliver dine kort-oplysninger sendt direkte til en server godkendt af PBS.
Serveren er en SSL-baseret løsning (Secure Socket Layer) og al data mellem dig og serveren er krypteret. På denne måde er du sikret, at andre hverken har mulighed for at aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster.

Betalingsgateway´en understøtter Internet Explorer ver. 5.01 og nyere.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@geppel.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link)

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr