Salgs- og leveringsbetingelser

Salg af digitale ydelser via nettet.Salg af fysiske varer via nettet.

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af digitale ydelseraf varer på Geppel.dk 

Siden ejes og drives af:

Prido ApS

CVR-nr.: 34620121
H. C. Andersens Boulevard 33, 4. TH
1553 København V

Telefon: 59 93 18 87

kundeservice@geppel.dk

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa og Mastercard
Ved betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark og Sverige.

Varerne leveres 1 til 3 hverdage efter din bestilling. Se mere under de enkelte varer.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS med hjemmelevering eller til pakkeshop

Vi tilbyder gratis levering ved køb for over 499 kr.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere dele eller partier, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste del eller det sidste parti i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Geppel's Legetøj, Algade 25, 4500 Nykøbing Sjælland, tlf.: 59 93 18 87, kundeservice@geppel.dk .

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Algade 25, 4500 Nykøbing Sjællanduden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Du kan reklamere over mangler ved varen eller ydelsen i indtil 2 år fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeserviceafdeling på 59 93 18 87.
Du skal henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om, at give os besked så hurtigt som muligt. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:

Geppel's Legetøj
Algade 25
4500 Nykøbing Sjælland

Varen skal sendes i forsvarlig emballage.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@geppel.dk.

Andre vilkår

Gavekort

Gavekort til Geppel.dk er gyldige i 2 år efter gavekortets udstedelse. En eventuel restværdi kan indløses i indtil et år efter gavekortets udløb.

 

Newsletter

A short sentence describing what someone will receive by subscribing